dinsdag 1 maart 2016

Winters setje

Mijn buurvrouw heeft van die leuke zelfgebreide mutsen. Dat wilde ik ook wel leren...Maarja naast sokken breien kan ik eigenlijk niet veel met breinaalden. Een uitdaging dus. De muts is gebreid met de patentsteek op een rondbreinaald. Ook voor het eerst dat ik met de rondbreinaald aan de slag ging.
Een aantal keer opnieuw begonnen, filmpjes op youtube gekeken en hulp van de buurvrouw hebben er dan toch voor gezorgd dat de muts af is gekomen
Ik wilde er graag een sjaal bij breien. Ik heb geprobeerd om met de patentsteek een sjaal te breien op gewone naalden maar elke keer ging er iets mis. Een foutje, een steek laten vallen enz. Ook merkte ik dat ik liever op de rondbreinaald brei, lekker voor me en niet van die lange pennen in de weg.




Uiteindelijk heb ik er een col bij gebreid op de rondbreinaald. Het patroon hiervan is heel makkelijk en vond ik hier:
http://www.sjaal-breien.nl/muts-halswarmer-breipatroon-cupcake/.
Ik zette wel iets meer steken op dan in het originele patroon aangezien mijn wol wat dunner is

En nu ben ik super blij met mijn winterse setje. Ik heb nog een muts opgezet om nog een keer te oefenen want een beetje oefening heb ik nog wel nodig....

Fijne dag

Groetjes Titi

10 opmerkingen:

  1. Wow, geweldig! Ik heb nog nooit gebreid met rondbreinaalden, lijkt me héél onhandig. Ik brei zelden, maar als ik brei is het met de gewone ouderwetse breinaalden.
    Maar wat ik eigenlijk gewoon wou zeggen: knap gedaan! En je zult ze nog kunnen gebruiken met dit weer!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie set! Zo te zien gaat het breien je echt goed af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke set geworden en de kleur vind ik ook heel mooi. Je kunt helemaal niet zien dat je pas bent begonnen met breien.
    Ziet er fantastisch uit. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk setje en mooie kleur het ziet er heel netjes gebreid uit dus ga maar lekker door met breien ,rondbreinaalden zijn erg handig en je kan er tenslotte ook gewoon mee heen en weer breien ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi zeg, je hebt de smaak te pakken met breien!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw!! Knap gedaan hoor!!
    En je hebt nu de smaak helemaal te pakken zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gedaan zeg! En dan met een rondbreinaald.. Ik heb graag mijn priemen onder mijn armen. Ik heb wel zo'n naald, maar het blijft er bij, dat ik er even naar kijk en toch mijn priemen pak. Een leuk winters setje! Ik hoop toch dat het gauw lekker weer wordt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi setje in een prachtige kleur. Heb je de valse patentsteek wel eens gebreid? Die is veel makkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super! Nice pattern and wonderful color ♥
    Groetjes, Nata

    BeantwoordenVerwijderen