donderdag 17 april 2014

Niet mokken lekker....wecken!!!???

Soms gaat iets me ineens tegenstaan. Zo ook Cup a soep of zoals het hier heet Heisse Tasse. Af en toe vinden we het lekker om bij de lunch een soepje te eten, maar de laatste tijd vind ik die Heisse Tasse toch echt niet lekker. Laatst had ik Chinese tomaat die was zo zoet het leek wel dessertsaus...En toen bedacht ik dat ik soep ook wel zou kunnen wecken wecken. Dus stoppen met mokken en even opzoeken hoe dat werkt.
Bij het boodschappen doen lekker veel groente meegenomen
En aan de slag. Helaas had ik niet zoveel weckpotten meer maar prima om mee te beginnen
Het is courgettesoep en wortel zoete aardappelsoep. Dus als we nu zin hebben in een soepje hoef ik het alleen maar even op te warmen. En ik had de smaak te pakken dus werd er gelijk wat aardbeienjam gemaakt (ik weet het het is te vroeg maar de aardbeienjam was op..)en uienmarmelade. Het recept voor de uienmarelade komt uit het boek Jam van Ghillie James. Ze schrijft dat een potje uienmarmelade  onmisbaar is voor een goede kok, dus die kan je maar beter hebben dan hihi! Het boek is trouwens een aanrader voor iedereen die van inmaken houd. Er staan recepten voor inmaken in maar ook  recepten waarin je je ingemaakte producten gebruikt. 

Fijne dag allemaal

Groetjes Titi

3 opmerkingen:

  1. Hmm, wat zal het lekker geroken hebben bij je in de keuken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig hoor, je eigen veel gezondere en lekkerder cup a soup!! Ik heb er nog nooit aan gedacht om iets in te maken, maar als ik dat bij jou zo zie.... Hmmmm, wie weet ;-)?
    Liefs en eet smakelijk, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt leuk om te doen mirjam, vooral als je wat eigen oogst hebt vorig jaar bv. rode kool ingemaakt en nu nog van aan het eten!

      Verwijderen